Sluiting De Boog

Dinsdag 15 december 2020

Beste ouders en verzorgers,

Zoals gisteravond in de toespraak aangekondigd werd, gaan de scholen per woensdag 16 december dicht. Vandaag was dus de laatste schooldag.

Dit betekent voor ons als school en waarschijnlijk voor u als ouder een flinke tegenvaller. Via deze weg willen we u op de hoogte stellen van de maatregelen die wij als school treffen en stellen om ervoor te zorgen dat het thuisonderwijs van start kan gaan.

Thuisonderwijs

Het digitaal thuisonderwijs gaat vanaf 5 januari van start. Dit betekent dat de kinderen voor morgen(woensdag), donderdag en maandag 4 januari een pakketje hebben meegekregen.

De komende twee weken is het kerstvakantie en is het  niet de bedoeling dat kinderen dan hun schoolwerk gaan maken, maak er ondanks alle maatregelen ook een gezellige periode met het gezin van.

Als uw kind vandaag afwezig was, dan kunt u morgenochtend (woensdag 16 december) tussen 9:00uur en 10:30uur het pakketje komen afhalen.

Hóe het digitaal thuisonderwijs vorm gaat krijgen, daar krijgt u maandag 4 januari een uitgebreid stappenplan over.

Opvang cruciale beroepen

Werkt u of uw partner (in het geval u geen alleenstaande ouder/verzorger bent) in de zorg of heeft u een ander beroep dat nu cruciaal is voor het welbevinden van andere mensen, dan kunnen wij ondersteuning bieden bij het vinden van opvang voor uw kinderen. Als u gebruik wilt maken van deze noodopvang vragen wij een mail te sturen naar de directie(info@obsdeboog.nl) met daarin vermelding van:

• De dag(en) dat u opvang nodig heeft;
  • De naam (of namen) van uw kind(eren);
  • De groep van uw kind(eren);
  • Uw cruciale beroep.

Wij zullen contact met u opnemen om samen te komen tot een oplossing.

Uitlenen chromebooks

Voor de ouders die geen goed werkende tablet of laptop hebben, zullen wij onze schoolchromebooks uitlenen. Helaas kunnen we niet alle gezinnen voorzien, omdat wij ook maar een maximum aan chromebooks hebben. Ik vraag u dan ook om hier kritisch naar te kijken. Wilt u in aanmerking komen voor een chromebook? Stuur dan ook hiervoor een mailtje naar info@obsdeboog.nl. Het afhalen van de chromebooks zal dan op maandag 4 januari plaatsvinden(exacte tijd en moment krijgt u via de mail).

Wij hopen dat we deze periode allen zo gezond mogelijk doorkomen en wensen u ondanks alles fijne feestdagen en op naar een goed en gezond 2021.

Blijf gezond!

Met vriendelijke groet, namens het team van De Boog,