Powerklas+

Vrijdag 10 januari 2020

Beste ouder, verzorger,

Afgelopen dinsdag is er een voorlichting geweest over de Powerklas+. In samenwerking met WMO Radar en de Gemeente Rotterdam gaan we als enige in Schiemond de Powerklas+ starten!

De Powerklas+ in het kort:

Voor de leerlingen van De Boog is er huiswerkbegeleiding op één middag in de week. Op een andere middag in de week zal er een aanbod zijn die zich richt op de sociaal emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Dit wordt op verschillende manieren aangeboden( denk bijvoorbeeld aan kunst maken samen om het samenwerken met elkaar te leren). Tijdens dit aanbod zal er ook aandacht zijn voor woordenschat.

Dit houdt in dat de leerlingen van de groepen 3 t/m 8 elke dinsdag van 15.15uur t/m 15.45uur huiswerkbegeleiding krijgen. Alle leerlingen uit deze groepen mogen meedoen.

Er wordt wel van de leerlingen verwacht dat ze het meegekregen huiswerk van de juf of meester meenemen. Én dat ze vragen hebben over het te maken huiswerk.

Wie?

Waar?

Door wie?

De leerlingen van groep 3&4

Ouderkamer

Malika

De leerlingen van de groepen 5&6

Lokaal groep 5

Juf Anke/ juf Mikaela/ Juf Saskia*

De leerlingen van de groepen 7 en 8

Lokaal groep 8

Juf Anke/ juf Mikaela/ Juf Saskia*

*Juf Anke, juf Mikaela en juf Saskia rouleren elke week met het geven van de huiswerkbegeleiding.

Op donderdagmiddag, van 15.15 uur t/m 16.15uur zal in het Huis van de Wijk de activiteit omtrent de sociaal emotionele ontwikkeling plaatsvinden.

Let op! Dit is voor nu alleen nog maar voor de leerlingen van de groep 5 t/m 8. Tijdens de voorlichting kwam duidelijk naar voren dat er behoefte is om dit aanbod ook voor de leerlingen van de groepen 3 en 4 aan te bieden. We gaan hier zeker mee aan de slag!

In tegenstelling tot de huiswerkbegeleiding zal de activiteit in het Huis van de Wijk op inschrijven zijn. Donderdag 16 januari zal Hilda van Reeuwijk, in het Huis van de Wijk aanwezig zijn om de aanmeldingen te organiseren. Mocht uw kind hier voor in aanmerking komen, ga dan vooral langs! Ook om extra informatie te vragen over het programma en de inhoud.

We zullen in de eerste periode vooral samen met elkaar moeten bekijken wat wel en niet werkt. We vragen dan ook hartelijk om uw input en feedback om het een groot succes te laten worden.

Wij, als OBS De Boog, zijn in ieder geval érg trots om dit voor onze leerlingen te kunnen aanbieden. Hopelijk bent u dat (straks) ook!

Met vriendelijke groet, mede namens het team,